Perfectie

Deze foto is bijzonder saai. Okay, maar het gaat om het verhaal.

Mijn dinsdag is gevuld met gesprekken, uitgesproken en stille gedachten, inspanning en ook rust. Juist ook rust. Halverwege die dag was er een break met koffie, een boterham en dit Flow magazine (en quote op de cover, zie foto).

Bij quotes denk ik altijd ‘Quotes suck!’. Quotes suck is de titel van een blog dat ik ooit schreef (maar nooit publiceerde zie ik nu). Een quote is vaak een waarheid als een koe. Zo vanzelfsprekend dat het eigenlijk geen inzicht meer verschaft. En soms lijken quotes vanzelfsprekend maar zijn ze daardoor juist onwaar.

Een quote met een inzicht. Dat was bovenstaande quote gisteren. ‘And now that you don’t have to be perfect, you can be good’ (John Steinbeck)

Perfectie als doel loslaten. Onbereikbaar doel. En goed zijn, nu, voelt alsof ik nu mild naar mijzelf mag kijken. En gewoon goed zijn.

 

#PHOT – foto op dinsdag

Deze foto is gemaakt in het kader van de #PHOT Photo On Tuesday, een blogexperiment van Karin Ramaker. Deze PHOT is toevallig vandaag een PHOW, Photo on Wednesdag. Omdat mijn dinsdag al druk genoeg was.

De PHOT is een vrije foto-opdracht: een zelfgemaakte foto, zonder thema, met of zonder begeleidende tekst, maar wel mét een titel.

  1. Eigenlijk raar dat wij als mensen denken dat wat we zijn of doen NIET perfect is. Hoezo? Wie bepaalt dat? Alles wat gebeurt is perfect anders zou het anders zijn. Of niet? En, wat is eigenlijk perfect? En dan maar zwoegen. Dus beter loslaten. Better be good! Inderdaad. Mooi stukje!

  2. quotes zijn eigenlijk reminders. meer niet. en ik denk dat als je er een hekel aan hebt je verdomd goed weet dat het klopt, maar dat je ook weet dat je er niets mee kunt, wilt of doet.

  3. Inderdaad: goed is goed genoeg. Fijn om te lezen.
    Ik hoop dat er meer posts komen in je serie ‘Quotes suck!’.

Geef een reactie

