Treuzelen, mag dat? 

Ik dwaal rond op het station. In de hal, door de Bruna, de Hema en buiten op het pleintje achter het station. Zonder plan vul ik dwalend mijn tijd.


Meestal ben ik niet degene die moet wachten. Haha, een familiekwaal? Vaak zijn we aan de late kant. Mijn herinnering van vroeger is dat we altijd naar school renden, en op de middelbare flink de vaart erin hadden op de fiets. Meestal nog net op tijd in de les.

En vandaag? Vanochtend deed ik al van alles; langs apotheek, vuilnis weggebracht, administratie gedaan. En, verrassend genoeg ook nog op tijd de deur uit richting station. Mijn vriend en reisgenoot is meestal op tijd, alleen heeft hij zich vandaag ontzettend verslapen en is nog maar net uit bed.

Ik kocht net wat broodjes voor de lunch en treuzel en dwaal over het pleintje achter het centraal station van Den Haag. Niet erg, want ik hou van dwalen en kijken en speuren.

De beveiliger van een van de kantoren hier wordt er maar onrustig van geloof ik. Kan ik u helpen? Zoekt u de weg? Wachten? Dan kunt u ook daar zitten en hij wijst naar de bank. Hij houdt er niet van denk ik. Dat doelloze gedwaal. Ik bedank hem en zit nu op de bank in de zon. Om hem gerust te stellen.

Geef een reactie

