Offline zenuwen

Eind van de ochtend, de zon schijnt en schaduwen hebben een herfstachtige lengte. Rust.


Na midderdag ben ik weer thuis en merk dat de WiFi niet werkt. Geen internet. Computer aan, ik controleer een en ander. Ik doe een herstart van modem en computer. Nada. Noppes. Het werkt niet. 

Genoeg te doen en geen zin in gedoe. Een kabelbreuk bij KPN zegt mijn provider. Ze gaan mij bellen… dat wordt morgen blijkt. 

Dusssss. Offline. Bij vlagen krijg ik hier enorm de zenuwen van vandaag. Ik wil nú van alles op die computer. En ook een enorm besef hoe vaak ik wel niet kijk. Iets op Google, de updates checken op Facebook, Instagram en Twitter. Mijn mailbox bekijken. En hoe vaak ik tussendoor mijzelf sus met geluid en bewegend beeld op YouTube. 

Confronterend zo’n dag offline. Onrust. 

#PHOT – foto op dinsdag
Deze foto is gemaakt in het kader van de #PHOT Photo on Tuesday, een blogexperiment van Karin Ramaker. De PHOT is een vrije foto-opdracht: een zelfgemaakte foto, zonder thema, met of zonder begeleidende tekst, maar wel mét een titel.

  1. vorig jaar tijdens mijn vakantie had ik per ongeluk mijn code 3x verkeerd ingevoerd. telefoon geblokkeerd en dus een paar dagen (dagen dus hè) offline. in plaats van gefrustreerd zijn dacht ik: kom ik wel doorheen. accepteren dus. wat ik vooral miste was foto’s maken. …

  2. ik zeg…vaker geen internet….dan maak je namelijk wel mooie foto’s 🙂

  3. Joop

    Als mijn internetverbinding zou uitvallen, stort mijn wereld als een kaartenhuis in elkaar.
    Dat zegt misschien ook iets over mijn wereld.

Geef een reactie

