Bye bye, zwaai zwaai

Ze gaan het hen ook niet gemakkelijker maken. Die honderd jaar oude bomen lieten geen tak vallen toen het afgelopen weekend zo stormde. 


Maar morgen gaan ze toch om. De zaag gaat in twee populieren. Alle takken worden verwijderd en de stam met een omtrek van vele meters wordt in stukken gezaagd. 

Waarom is mij niet helemaal duidelijk, iets met een rapport. Een rapport waaruit bleek…. ja, wat bleek er eigenlijk uit? Dat de bomen te slecht zijn… of bedoelen ze te duur in onderhoud? 

Als mens moet je tegenwoordig, bijvoorbeeld bij een sollicitatie, nogal eens uitleggen wat je toegevoegde waarde is voor een organisatie. Voor een boom zou dat ook geen slechte vraag zijn. 

Wat is de functie-omschrijving van een boom? 

#PHOT – foto op dinsdagDeze foto is gemaakt in het kader van de #PHOT Photo on Tuesday, een blogexperiment van Karin Ramaker. De PHOT is een vrije foto-opdracht: een zelfgemaakte foto, zonder thema, met of zonder begeleidende tekst, maar wel mét een titel.

  1. Joop

    Functieomschrijving van een boom:
    1. Maakt zuurstof
    2. Geeft schaduw
    3. Vangt veel wind (geldt alleen voor hoge bomen)

  2. wat ik dus zei: zuurstof. lijkt me belangrijk genoeg. 😉

  3. Joop

    Ja, want zonder zuurstof ga je dood. 🙂
    De twee bomen in mijn achtertuin hebben trouwens nog een belangrijke functie: hazelnootjes maken. Ook heel belangrijk, want die rooster ik eerst en dan eet ik ze op!

Geef een reactie

