Mijn Moment nadert

 

kerst-2016

~~~ Kerstavond. ~~~ Ik heb met schoonfamilie genoten van een kerstdiner en samenzijn. Morgen een volgende etappe, richting Achterhoek voor een kerstdag met mijn familie. Morgen starten ook de publicaties van Mijn Moment.

Mijn Moment is een prachtig initiatief van Henk-Jan Winkeldermaat aka Punkmedia. Hij nodigt al meer dan 10 jaar mensen uit zijn netwerk uit om hun meest dierbare, belangrijke of karakteristieke moment van het afgelopen jaar te beschrijven. Ieder jaar worden de momenten van zo’n honderd mensen gepubliceerd tussen kerst en oud en nieuw. Ieder uur een moment. Ik lach of glimlach, ik huil soms een beetje om ieders kleine en grote momenten. Twee keer eerder schreef ik mee, in 2012 en 2013.

~~

Deze periode aan het eind van het jaar is typisch een moment voor contemplatie, mijmeren, terug- en vooruitblikken. Ik word er eerlijk gezegd altijd een beetje weemoedig van. Somber soms. En toch. Een uitnodiging van Henk-Jan voor Mijn Moment is welkom. Een uitnodiging om stil te staan bij wat mooi en minder mooi was. Zoeken naar de betekenis van momenten.

Ik vrees bij het schrijven altijd te sentimenteel te zijn. Consequentie van dat terugblikken. Dit jaar vond ik het moeilijker dan ooit om een specifiek moment te benoemen. En ik heb het idee dat meer mensen er moeite mee hadden. Door persoonlijke omstandigheden maar ook door de toestand van de wereld. Er is zoveel groot leed in de wereld, meer zwart-wit denken en meer focus op de tegenstellingen tussen mensen. Welk moment is dan belangrijk, betekenisvol, voor mij.

~~

Ik had geen moment. Tot ik Mijn Moment maakte.

Mijn Moment van 2016 verschijnt zaterdag 31 december om 17.00 uur op www.mijnmoment.com

 

Geef een reactie

