Doortrappen

De avonden zijn kouder dan overdag. Met vest en jas over sportkleding en met mijn wollen wanten aan stap ik op de fiets.

Ik fiets snel. Benen bewegen, trappen hard op de pedalen. Zoef iedereen voorbij.

De vrouw die vorige week na mij binnenkwam bij de sportschool meldde dat ze mij niet bij kon houden. ‘Wat fiets jij hard.’

En ik weet vanavond weer… ik lijk meer en meer op mijn moeder.

#PHOT – foto op dinsdag

Deze foto is gemaakt in het kader van de #PHOT Photo on Tuesday, een blogexperiment van Karin Ramaker. De PHOT is een vrije foto-opdracht: een zelfgemaakte foto, zonder thema, met of zonder begeleidende tekst, maar wel mét een titel.

  1. Die genen ook…. glimlachen om de herkenning!

  2. De herkenning dat je op je moeder lijkt. Zoals Alice al zegt: glimlach!

  3. Joop

    Kon jouw moeder ook zo hard fietsen?

    • sytskeroskam

      Kon..? Kan ze nog steeds!
      Werd vroeger wel eens ongevraagd tegen mij gezegd…. ‘jouw moeder, jeetje die fietst altijd zo hard.’

Geef een reactie

