Schaduwwiel

Een bericht over een naderend afscheid. Zie hoe zielig en laveloos zij hangt. De schaduw van een andere fiets laat zien wat bij haar ontbreekt; het voorwiel. Binnenkort wordt ze waarschijnlijk losgeknipt door de gemeentewerker die haar afvoert naar de vuilstort.

img_6224
In 2014 deed ik aan ploggen. Een plog is een photo-log, een fotoverslag van je dag. In totaal heb ik 73 keer geplogd, regelmatig kwam daarin mijn eigen fiets voor, maar ook de mooie bicyclette waar ik de mijne naast parkeerde. In mijn plog heette zij al snel ‘mijn roze verkering’ …. alsof mijn groene omafiets en deze roze schone aan het daten waren.

De eigenaar van de fiets ben ik nooit tegenkomen. Op gegeven moment verhuisde ze naar een ander fietsnietje om de hoek. Het slot roest. En sinds kort is ze iets kwijtgeraakt. Iemand heeft haar voorwiel meegenomen.

Aankondiging van een naderend afscheid.

 

#PHOT – foto op dinsdag

Deze foto is gemaakt in het kader van de #PHOT Photo on Tuesday, een blogexperiment van Karin Ramaker. De PHOT is een vrije foto-opdracht: een zelfgemaakte foto, zonder thema, met of zonder begeleidende tekst, maar wel mét een titel.

  1. Een mooi liefdesverhaal over stalen rossen. Ik vraag me nu af: is een gestolen voorwiel voor de fiets hetzelfde als een gestolen hart bij de mens?

Geef een reactie

