Mijn dag was goed

Ach, zo volkomen gewoon. Zo’n niets bijzonders, zo’n gewone, goede dag. Bwaaah, als het zo gewoon was, was het niet de titel van dit blog geworden, toch?

Dus. Wat ik weet. Ik stond op, at mijn ontbijt, stond onder de douche. Daarna ging ik aan de slag, notities van een gesprek verwerken, notulen van een vergadering lezen, de afwas doen, mijn huis een ietsiepietsie opruimen, mijn bed opmaken, actiepunten van de vergadering voorbereiden, lunchen, treintijden checken, nieuwsberichten website voorbereiden. En dus ging ik op tijd de deur uit, om mij opeens te herinneren dat mijn fietsketting eraf was, en toen had ik toch genoeg tijd om met de tram te gaan. Ik treinde, ik vergaderde, ik treinde terug. En was toen wel heel moe, maar net genoeg energie over om toch nog een telefoongesprek op de bank te voeren. Wat eigenlijk wel net een beetje te veel vroeg, en ik moest daarna dus huilen. Maar dat was maar even, en moeilijk is niet per se slecht, en toen was ik weer okay.

Nou ja. Ik weet niet of je het begrijpt allemaal. Maar dit kan dan zomaar een hele goede, gewone dag lijken.

Ik zie dan ook meer. Zien en je zintuigen ervaren lijkt ook zo’n gewoon, zo’n logisch ding. Maar ik vertel je dat dat niet zo is.

Wat ik zag.

 

 

Geef een reactie

